Erasmus+ projekt Steamy Wonders potiče rodnu ravnopravnosti popularizirajući STEAM područja

Osim djevojaka kao glavne ciljne skupine, partneri Erasmus+ projekta Steamy Wonders, uključujući i nositelja projekta, Callidus – Ustanovu za obrazovanje odraslih, prepoznali su i važnost obrazovnog sustava kao drugog presudnog aktera u usmjeravanju budućih studentica
Osim djevojaka kao glavne ciljne skupine, partneri Erasmus+ projekta Steamy Wonders, uključujući i nositelja projekta, Callidus – Ustanovu za obrazovanje odraslih, prepoznali su i važnost obrazovnog sustava kao drugog presudnog aktera u usmjeravanju budućih studentica
Osim djevojaka kao glavne ciljne skupine, partneri Erasmus+ projekta Steamy Wonders, uključujući i nositelja projekta, Callidus – Ustanovu za obrazovanje odraslih, prepoznali su i važnost obrazovnog sustava kao drugog presudnog aktera u usmjeravanju budućih studentica

O rodnoj neravnopravnosti i njenim razlozima u područjima znanosti, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike (STEAM), kao i o načinima na koje se može utjecati na ovaj negativan trend koristeći materijale nastale u sklopu Erasmus+ projekta Steamy Wonders, više se moglo saznati na panel raspravi u organizaciji Callidus – Ustanove za obrazovanje odraslih

„STEAM područja u modernim društvima ostvaruju najprofitabilnije gospodarske rezultate što je i na primjeru Hrvatske nedavno ukazalo predstavljeno istraživanje Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara. Iako je visok prihod pozitivan zajednički trend u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu, umjetnosti i matematici, ovi sektori dijele i jedan zajednički problem – problem rodne neravnopravnosti. Kao Ustanova za obrazovanje odraslih prepoznali smo važnost ovog izazova i preuzeli ulogu nositelja Erasmus+ projekta Steamy Wonders u sklopu kojeg su razvijeni materijali za poticanje djevojaka u srednjim školama na izbor visokog obrazovanja u jednom od STEAM područja“ izjavila je Paulina Polak, voditeljica aktivnosti Callidusa – Ustanove za obrazovanje odraslih.

Izvješća Europske komisije „She Figures“, koja se na razini Europske unije provode svake tri godine, ukazuju kako posljednjih godina, iako je broj studentica i žena s diplomom u području istraživanja i inovacija u stalnom porastu, rodna neravnopravnost doista i dalje igra veliku ulogu. U sklopu Erasmus+ Steamy Wonders projekta tako su razvijene infografike posvećene svakom pojedinom području STEAM-a sa svojim pripadajućim QR kôdom. Skeniranjem QR kôda otvaraju se materijali za rješavanje, poput kvizova ili svojevrsnih room escapova koji bi srednjoškolkama trebali ukazati koje je od područja, prema njihovim osobnim karakteristikama, najbolji izbor za daljnje visoko obrazovanje.

„Materijali nastali u sklopu projekta odličan su način popularizacije STEAM-a i otvaranje tema unutar školskog sustava o usmjeravanju svih učenika, a posebice djevojaka, prema visokom obrazovanju u ovim područjima. Obzirom da mi se putem društvenih mreža pratitelji često obraćaju s pitanjima vezanim za upis na fakultet ili me pitaju zašto sam se ja odlučila baš za biologiju, očito je da potreba za otvaranjem diskursa na ovu temu postoji“ izjavila je Iva Čupić, članica Hrvatskog biospeleološkog društva (HBSD) koja je u svoje slobodno vrijeme posvećena i društvenim mrežama na kojima je poznata i po profilu Samsa Critters na kojem često promovira svoje zanimanje, a neke od objava posvetila je i popularizaciji ovog projekta.

Osim djevojaka kao glavne ciljne skupine, partneri Erasmus+ projekta Steamy Wonders, uključujući i nositelja projekta, Callidus – Ustanovu za obrazovanje odraslih, prepoznali su i važnost obrazovnog sustava kao drugog presudnog aktera u usmjeravanju budućih studentica, zbog čega su osim materijala namijenjenih srednjoškolkama u sklopu projekta razvili i potreban priručnik za edukatore.

„U svom svakodnevnom radu u Tehničkoj školi Ruđera Boškovića dobro sam upoznat s ulogom edukatora u odgojnom procesu jednog učenika. Mislim da kao nastavnici imamo velik utjecaj u svojim rukama da usmjerimo mlade ljude s kojima svakodnevno radimo, a priručnik je izvrstan materijal za upoznavanje s projektom i svim benefitima koje on nosi. I ja sam završio studij strojarstva, a kroz svoj rad u školi i na vlastitom pokrenutom STEAM projektu „Limitless STEAM Lab“ trudim se svakodnevno približiti ove vještine što većem broju učenika i amatera svih uzrasta, kako bi ih zainteresirao za daljnji razvoj u STEAM-u“ izjavio je Robert Ljubek profesor u Tehničkoj školi Ruđera Boškovića u Zagrebu.

 

 

Upravo su obrazovni sustav i jedna izrazito posvećena profesorica glavni razlozi današnjeg uspjeha Vali Žagar, IT stručnjakinje koja svoju karijeru gradi u CROZ-u:Svoj uspjeh, između ostalog dugujem i svojoj profesorici matematike. Naime, ona je prepoznala moj potencijal, motivaciju i želju te mi je kroz dodatne sate i pripreme pomogla prilikom upisa na Fakultet elektrotehnike i računarstva (FER). Opću gimnaziju pohađala sam u Čabru i bojala se da neću moći parirati kolegama iz matematičkih i tehničkih gimnazija i škola u većim gradovima. Međutim, uz profesoricu koja je nerijetko žrtvovala vlastito slobodno vrijeme kako bi sa mnom rješavala matematičke zadatke, ja sam bez ikakvih problema upisala i završila FER.

Više o karijernom putu Vali Žagar moguće je saznati i u prvom O2 podcastu pod nazivom „Žene u STEAM područjima“. Prva je to obrađena tema u formi O2 podcasta kojim će se predstavljati projekti na kojima Callidus radi, a koji su dio njihovog istoimenog „O2 – Obrazovanjem do održivosti“ društveno odgovornog projekta.

Facebook komentari

Ukoliko vam se komentari ne prikazuju, potrebno je napraviti sljedeće:

  • Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). To možete učiniti ovdje.
  • Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies.

Recenzije

Linker

Poslovi

Cijelu ponudu poslova pogledajte ovdje.

ISSN: 1846-8675

© 2006. - 2022. CroPC.net

                    

Preporučujemo: Avalon

Speedtest

ISSN: 1846-8675