Prema PwC-ovom izvješću Global entertainment and media outlook 2016–2020 u idućih će pet godina ukupni svjetski prihod od zabavne industrije i medija porasti po složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 4,4 % s 1,72 bilijuna dolara u 2015. na 2,14 bilijuna dolara u 2020.
Dok se ti značajni trendovi odvijaju, istraživanjem su uspjeli utvrditi pet ključnih promjena koje se odvijaju u pet dimenzija zabavne industrije i medija: demografiji, konkurenciji, potrošnji, geografiji i poslovnim modelima. Tih pet istodobnih i međusobno povezanih promjena utječu i reagiraju jedna na drugu. One bi trebale poslužiti kao ozbiljan poticaj veteranima i novopridošlicama u sektoru da se pokrenu i traže prilike za rast na tržištima diljem svijeta.
1. promjena – Demografija: fokus na mlade potrošače
Naša analiza nacionalnih tržišta zabavne industrije i medija pokazuje da na globalnoj razini postoji gotovo savršena veza između relativnog broja stanovništva mlađeg od 35 godina i porasta potrošnje na zabavnu industriju i medije, što potvrđuje da su mlađi potrošači danas glavni pokretači globalnog rasta. Naša analiza ukupnog rasta prihoda od zabavne industrije i medija na 10 demografski najmlađih i 10 demografski najstarijih tržišta otkriva da potrošnja na zabavnu industriju i medije na 10 najmlađih tržišta raste prosječno tri puta brže nego na 10 najstarijih tržišta. To načelo vrijedi neovisno o bogatstvu zemlje, pa bi dob mogla imati veći utjecaj na rast.
2. promjena – Konkurencija: sadržaj je i dalje glavni
U svijetu u kojem se Netflix može pojaviti u 130 novih zemalja u jednom danu lako se dođe do pretpostavke da sadržaj postaje sve homogeniji na globalnoj razini. No stvarnost je da sadržaj istodobno mijenjaju sile globalizacije i lokalizacije te da izbor sadržaja i kulture ostaju ukorijenjeni u lokalnom kontekstu unatoč tome što industrija postaje sve globalnija. U prvom vikendu prikazivanja u ožujku 2016., film Batman vs Superman: Zora pravednika na međunarodnim je tržištima ostvario bruto prihode od 254 milijuna dolara na 66 tržišta izvan SAD-a, što ga čini petim najuspješnijim međunarodnim početkom prikazivanja u povijesti. No, u prvom vikendu prikazivanja u veljači 2016., ovogodišnji najočekivaniji film u Kini, fantastična komedija producirana u Hong Kongu, The Mermaid, ostvarila je bruto dobit od 122 milijuna dolara.
3. promjena – Potrošnja: sreća koju donose paketi
Sposobnost potrošača da osmisle i organiziraju svoju medijsku konzumaciju jedan je od najjačih trendova koji su se pojavili u sektoru. No, paketi usluga daleko su od ralja prošlosti jer su postojeća poduzeća za video i kabelske usluge, unatoč zakašnjeloj reakciji, sada opet uskočila u ring ponudivši integrirani multiplatformski sadržaj dostupan na TV-u, prijenosnom računalu, tabletu i pametnom telefonu. Kako ti modernizirani paketi usluga dobivaju zamaha, vjerujemo da će se većina digitalnih OTT usluga za masovno tržište postepeno ponovno stopiti s ponudama paketa usluga koji će podsjećati na tradicionalne pakete analognih usluga, no imat će fleksibilnije cijene i bit će dostupne na velikom broju uređaja. Kada se to dogodi, mogla bi se dodatno zahuktati borba među konkurentima, tj. poduzećima za kabelske, tehnološke i telekomunikacijske usluge, u dobivanju pristupa distribuciji.
4. promjena – Geografija: tržišta rasta
Poduzeća u zabavnoj industriji i medijima općenito su imala jedan skup očekivanja od razvijenih tržišta (spori rast, slaba reguliranost, jednostavniji pristup) i drugi skup očekivanja od tržišta u razvoju (brzi rast, velika reguliranost, teži pristup). No dinamika se brzo mijenja uslijed pojave novih usluga koje tjeraju tržišta da se razvijaju na različite načine, što znači gospodarstava bazirana na „prilikama“, čak i unutar jedne regije, mogu imati različite uzorke rasta. Stoga se, osim na najbrže rastuća tržišta poput Indonezije, Indije i Perua, poduzeća u zabavnoj industriji i medijima moraju usredotočiti i na tržišta koja ostvaruju najveći apsolutni rast u dolarima, primjerice SAD i Kinu.
5. promjena – Poslovni modeli: transformacija s povjerenjem
Današnje tržište zabavne industrije i medija uključuje i tehnološka poduzeća koja nastoje što brže postati poduzeća za hibridni sadržaj te tradicionalne izdavače koji se pak razvijaju da postanu hibridna tehnološka poduzeća. To pokazuje da rast tehnologije i digitalizacije djeluje kao centripetalna sila koja kida postojeće veze, istiskuje veća multifunkcionalna poduzeća kako bi stvorila prostora za manja specijalizirana poduzeća te omogućuje manjim i okretnim konkurentima da potuku poduzeća koja su se već ustalila tržištu. Postojećim agencijama za oglašavanje ovo je prilika da preusmjere svoje poslovanje kako bi postale od neprocjenjive važnosti za tržišta, a to mogu postići spajanjem sposobnosti oglašavanja putem softwarea, analitike, agregacije podataka, te izvornog sadržaja, čime će stvoriti novu „super” agenciju.