Blog

Blog: Evolucija monitora

Kada bi netko 1990-tih rekao da pokušava postaviti dva monitora jedno uz drugog, mogao se samo nadati da ima stabilan i veliki stol
Kada bi netko 1990-tih rekao da pokušava postaviti dva monitora jedno uz drugog, mogao se samo nadati da ima stabilan i veliki stol

Tko se još sjeća dobrih starih CRT (Cathode Ray Tube) monitora i njihove velike slave? S novim inovativnim monitorima koji izlaze gotovo na mjesečnoj bazi, vrlo je lako zaboraviti koliko daleko smo došli od razvoja prvih monitora

Od tada, tržište monitora kontinuirano je razvijalo i inoviralo svoje proizvode kako bi što bolje odgovarali različitim potrebama korisnika i njihovim stilovima života, bilo da se radi o poboljšanju dizajna ili novim tehnologijama. No, između 4K rezolucije i zakrivljenih monitora, tko se još uvijek može sjetiti kako smo uopće došli do ovoga što imamo danas?

Kada bi netko 1990-tih rekao da pokušava postaviti dva monitora jedno uz drugog, mogao se samo nadati da ima stabilan i veliki stol. Do ranih 2000-tih najčešće korišteni monitori u uredima i kućama bili su CRT monitori poznati po svojoj težini i vizualno neosobitoj pojavi. Na iznenađenje većine, prvi CRT uređaj zapravo datira već iz 1987. godine kojeg je razvio njemački fizičar Karl Ferninand Braun. On sigurno nije očekivao da će upravo njegov veliki izum biti prekretnica u razvoju monitora debljine manje od 1 cm kao što je AOC PDS241 s profilom od 5.2 mm.

Za razliku od današnjih tankih monitora, CRT modeli lako su zauzimali gotovo cijeli prostor na stolu. AOC CT720G, CRT monitor koji je proizveden 1990-tih, bio je debljine 41,9 cm, kako bi se prilagodile boje u katodnim cijevima koje su korištene za generiranje slike monitora na fosfornom ekranu. No, debljina nije bila jedini aspekt dizajna koji razlikuje ove monitore od današnjih modernih modela. Monitori su prije dolazili u formatu 4:3 i prilično neuzbudljive bež boje okvira.

Iako se sada s podsmjehom prisjećamo naših prostranih predaka, CRT zasloni dominirali su tržištem monitora sve do ranih 2000.-tih.Tek tada su LCD monitori postali pristupačniji i popularniji unutar masovnog tržišta – a i ti su monitori s vremenom morali napraviti velike napretke u svojem dizajnu.

Iako su LCD monitori postali popularni tek u ranim 2000-ima, prvi LCD monitor je vidio svjetlo dana već 1972. godine. Dugi niz godina LCD modeli su bili vrlo skupi za proizvodnju i kupnju, što je dovelo do toga da su CRT modeli dominirali tržištem više od pola stoljeća.

Tijekom godina tržište se ipak promijenilo. Ne samo da su energetski standardi postali stroži, već i zahtjevi korisnika za boljim dizajnom i novim tehnologijama također su zahtijevali veće, tanje i elegantnije modele.Izgrađeni od slojeva filtera, stakla i tekućeg kristala LCD zasloni nisu više zahtijevali prostrane katodne rubove, omogućujući proizvođačima razvijanje modela koji će odgovarati rastućim tržišnim potrebama.

S vremenom je sve više postajalo moguće proizvesti monitore s oštrijim slikama i manjom potrošnjom energije. Moglo se eksperimentirati s novim dizajnom koji ne samo da je izgledao dobro, nego je bio i ergonomski prilagođen korisnicima. Postupnim nestajanjem CRT-s, čije su katodne zrake dugo bile bojazan zbog emitiranja malih količina rendgenskog zračenja, smanjuje se i zdravstvena zabrinutost korisnika radi dugotrajne uporabe monitora.

Sredinom 2000.-tih dizajn monitora se drastično promijenio tako da su dani velikih CRT-a davno zaboravljeni. 2008. godine AOC je, primjerice osvojio prestižnu Red Dot Design nagradu za svoj model Angelo – LCD monitor 16:9 formata s tipkama na dodir i podesivim stalkom.

Ostali dizajni su dolazili i odlazili, kao što su i iF Product Design nagrađeni AOC Razor sa sklopivim postoljem za jednostavnu montažu na zid, te iF nagrađivana AOC serija 57 s vrhunskim okvirom i odvojivim stalkom. Ovakvi modeli nisu samo označili početak današnje utrke za dizajn i inovaciju, već i povećanje maksimalne prilagodbe korisnicima.

Kako se mijenjaju dizajni monitora? Kao i kod mnogih proizvoda, potrebe i želje kupaca postale su preciznije nego ikada prije. Bilo da je stilski osviješten korisnik, natjecateljski raspoložen gamer, profesionalni grafički dizajner ili klasični kućni korisnik – nekoliko niša na tržištu koje su se pojavile zahtijevaju od proizvođača da razviju dizajn i tehnologije koji se prilagođavaju njihovim potrebama i stilovima života.

Dizajn suvremenih monitora mora vizualno i funkcionalno privući različite skupine kupaca koji često imaju potpuno različite potrebe i želje
Dizajn suvremenih monitora mora vizualno i funkcionalno privući različite skupine kupaca koji često imaju potpuno različite potrebe i želje

Dizajn suvremenih monitora mora vizualno i funkcionalno privući različite skupine kupaca koji često imaju potpuno različite potrebe i želje. Dok grafički dizajneri vjerojatno traže vrhunsku kvalitetu slike i ergonomske funkcije, moderni stručnjaci mogu cijeniti više stilske i funkcionalne monitore koji im omogućuju ne samo da rade učinkovito, već i da dobro izgledaju na stolu.

Kao rezultat, inovativan dizajn monitora kao što su AOC PDS241 i PDS271, osmišljen od strane poznatog Studija F. A. Porschea, postali su privlačni za takve korisnike. Njegova jedinstvena modularna izvedba kojom su priključci odvojeni od ekrana omogućava izuzetno tanak profil od 5,2 mm, tanji od najnovijih pametnih telefona. Provođenjem kabela za napajanje i DisplayPort kabela kroz asimetrično postolje osigurava se posebno čist i uglađen izgled.

Jasno je kako su suvremeni monitori tanji i brži te pružaju veće veličine monitora. Zbog sve veće popularnosti gaminga, mnogi korisnici danas zahtijevaju monitore koji ne samo da pružaju kraće vrijeme odziva i veće stope osvježavanja, već i dizajne koji omogućuju što bolje prožimajuće iskustvo igranja.

Na tržištu, zakrivljeni monitori (koji su iznenađujuće već debitirali u TV sektoru 1952. godine), postali su popularni unutar gaming zajednice. Formatom 21:9, radijusom zakrivljenosti od 200 Hz, vremenom odziva od 4 ms, stopom osvježavanja od 200 Hz i Adaptive-Sync podrškom, AOC AGON AG352QCX prati najnovije zahtjeve korisnika, posebno gamera.

Ergonomske opcije podešavanja monitora također su otišle daleko. CRT monitori rijetko su prešli s osnovnih zakretnih funkcija, dok se mnogi današnji monitori mogu nagnuti, rotirati ili podesiti u visini. Naprimjer, AG352QCY omogućuje igračima održavanje zdravog položaja tijekom igre, zahvaljujući podešavanja visine, naginjanju i okretanju.

Čak ni u uredima poslovni monitori više ne bi smjeli izgledati glomazno i dosadno. To je razlog zašto AOC unaprijeđuje svoju Pro Line seriju s trostranim dizajnom skoro bez okvira: serija od 90 monitora koja omogućuje korisnicima da budu produktivniji i da se usredotoče isključivo na sadržaj na zaslon s više postavki na monitoru, te s nekoliko modela koji se mogu postaviti jedan pored drugoga.

Ovo su samo neki primjeri današnjih modernih monitora koji više ne predstavljaju osnovnu uredsku opremu, već su privlačni i prilagođeni korisnicima te kombiniraju stil i razne funkcije kako bi odgovarali potrebama kontinuiranog, te promjenjivog životnog stila korisnika.

Izbor urednika...

Test: Nokia 3310
povratak legende
Test: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4X4 DSG
Škodin velikan
Isprobali smo: Igranje na laptopu
najbolje gaming iskustvo uz ASUS
Savjetujemo: FOLIATEC Bremssattel Lack Set
detalj za bolji izgled
Test: Mazda 3 Sedan 2.0 G120
male velike promijene
Test: Sony Xperia XZ Premium
srebrna strijela
Test: Suzuki Swift GLX 1.0 SHVS
ušminkani zvrk

Ostali smo u wooow efektu s novim Škoda Kodiaq

Objavu dijeli CroPC.net (@tehnologija)

CroPC.net© 2006 - 2017. CroPC.net

Preporučujemo: Avalon | Produkcija: Rezic.hr

Traži... Pretraži CroPC

© 2006 - 2017. CroPC.net

ISSN: 1846-8675